• ورود کاربران
  • ثبت نام

اهمیت محیط کسب و کار

اهمیت محیط کسب و کار

نظر دیگران :              1 رای
تهیه کننده مهسا مومن زاد قیمت
موضوع اهمیت محیط کسب و کار
فیلم مدت زمان 00:01:29 0
حجم فایل فیلم 10 MB
تخفیف 0
هدیه

اهمیت محیط کسب و کار

معنی محیط کسب و کار

ویژگی های محیط کسب و کار

مشاهده اسلاید ها در صفحات کوچک صرفا جهت اطلاع از کیفیت فایل و اطلاع از محتوا می باشد
اهمیت محیط کسب و کار
فایل فیلم قیمت : 0 تومان

معرفی اهمیت محیط کسب و کار

اهمیت محیط کسب و کار

معنی محیط کسب و کار

کلمه "محیط کسب و کار" نشان دهنده مجموع همه افراد، سازمان ها و سایر نیروهایی است که خارج از قدرت صنعت هستند اما ممکن است بر تولید آن تأثیر بگذارند. به گفته یک نویسنده ناشناس: "درست مانند جهان، زیرمجموعه ای را که سیستم را توصیف می کند دریغ کنید و بقیه محیط است". بنابراین نیروهای مالی، فرهنگی، دولتی، فنی و متفاوتی که در خارج از یک بنگاه فعالیت می کنند، بخشی از محیط آن هستند. مشتریان منفرد یا شرکت‌های روبه‌رو و همچنین مدیریت، گروه‌های مشتریان، مخالفان، رسانه‌ها، دادگاه‌ها و سایر مؤسساتی که خارج از یک شرکت کار می‌کنند، محیط آن را تشکیل می‌دهند.

صرف نظر از نوع یا اندازه یک کسب و کار، تعامل نزدیک و مستمری بین کسب و کار و محیط آن وجود دارد. همچنین این تعامل است که به تقویت مجموعه و استفاده مؤثر از منابع آن کمک می کند. از این رو، درک اهمیت محیط کسب و کار به جستجوی فرصت های تجاری بیشتر نیز کمک می کند. بیایید نقطه به نقطه در مورد آن بیاموزیم.

ویژگی های محیط کسب و کار

1. مجموع نیروهای خارجی:

محیط کسب و کار مجموع تمام نیروهای خارجی است که به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر عملکرد یک سیستم تجاری تأثیر می گذارد. نیروهای بیرونی به آن دسته از افراد و گروه‌هایی اطلاق می‌شود که به عنوان ذینفعان نیز شناخته می‌شوند که یک سازمان خاص در جریان فعالیت خود مستقیماً و مکرر با آنها در تماس است.

2. نیروهای خاص و عام:

محیط کسب و کار از دو نیروی خاص و عام تشکیل شده است. نیروهای خاصی مانند سرمایه‌گذاران، مشتریان، رقبا و تامین‌کنندگان به‌طور مستقیم و بی‌درنگ بر شرکت‌های فردی در کار روزمره‌شان تأثیر می‌گذارند. نیروهای عمومی مانند شرایط اجتماعی، سیاسی، حقوقی و تکنولوژیکی به طور غیرمستقیم بر محیط کسب و کار تأثیر می گذارند.

3. ارتباط متقابل:

عناصر مختلف محیط کسب و کار ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند، به این معنی که تغییر در یک عنصر بر سایر عناصر محیط کسب و کار تأثیر می گذارد. در محیط اجتماعی کنونی، روند سلامتی و تناسب اندام در بین مردم وجود دارد و تقاضا برای برخی محصولات و خدمات افزایش یافته است، مانند روغن پخت و پز کم چرب، شیر کم چرب، محصولات بدون قند، مراکز یوگا، ترمیم سلامت، و غیره، در عین حال تقاضا برای غذاهای تند و روغنی و غیره تا حدی کاهش یافته است. این محصولات بهداشتی سبک زندگی مردم را تغییر داده است و همچنین به دلیل افزایش تعداد زنان شاغل در خانواده‌های هسته‌ای، راه‌اندازی‌های خاصی در هند منجر به معرفی امکانات غذایی نیمه پخته یا فرآوری شده شده است.

4. ماهیت پویا:

محیط کسب و کار ماهیتی پویا دارد، یعنی از نظر پیشرفت تکنولوژیکی، تغییر ترجیحات مصرف کننده یا ورود رقابت جدید در بازار، همچنان در حال تغییر است. به عنوان مثال، تغییراتی مانند اختراع تکنیک های جدید تولید، تغییر در سیاست های صنعتی، یا وزیر جدید در دولت و غیره

5. عدم قطعیت:

پیش بینی اتفاقات آینده بسیار دشوار است، به ویژه زمانی که تغییرات مکرر در محیط رخ می دهد. همانطور که در مورد فناوری اطلاعات یا طراحی مد به دلیل پیشرفت‌های فناوری، تلفن‌های هوشمند عمدتاً جایگزین تلفن‌های همراه معمولی شده‌اند، یا زنان قبلی در هند فقط از لباس‌های سنتی استفاده می‌کردند، اما در زمان‌های اخیر اکثر آنها لباس‌های غربی را ترجیح می‌دهند.

6. پیچیدگی:

محیط کسب و کار متشکل از نیروهای متقابل و پویا متعددی است که از منابع مختلف ناشی می شود. بنابراین، درک اینکه دقیقاً یک محیط معین را تشکیل می دهد، دشوار می شود. محیط یک پدیده پیچیده است که درک آن نسبتاً آسان تر است، اما درک تأثیر نسبی آن بر عملکرد شرکت تجاری دشوار است

7. نسبیت:

محیط کسب و کار یک مفهوم نسبی است زیرا از کشوری به کشور دیگر یا از سازمانی به سازمان دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، تقاضا برای پوشاک سنتی ممکن است در هند بالا باشد، اما در ژاپن ثابت نیست، یا تغییر ترجیح از نوشابه به آب میوه به عنوان یک فرصت توسط شرکت آبمیوه‌سازی مورد استقبال قرار می‌گیرد، در حالی که شرکت نوشابه به آن به عنوان یک تهدید میکند


برچسب ها: چرا محیط کسب و کار برای ما مهم است مفهوم اهمیت محیط کسب و کار آشنایی با اهمیت محیط کسب و کار درباره ی اهمیت محیط کسب و کار کلپ اهمیت محیط کسب و کار فیلم کوتاه اهمیت محیط کسب و کار کلیپ آموزشی کوتاه ویژگی های محیط کسب و کار اهمیت محیط کسب و کار معنی محیط کسب و کار محیط کلان انواع مختلفی از محیط کسب و کار کلیپ رایگان آموزش رایگان نگاه آموزشی به پت و مت پت و مت فیلم کوتاه آموزشی ویدیو آموزشی کلیپ آموزشی محیط تجارت محیط کسب و کار
دیدگاه
دیدگاه شما :