• ورود کاربران
  • ثبت نام

منشور چیست؟

منشور چیست؟

نظر دیگران :              2 رای
تهیه کننده دکتر احمد ورزشکار قیمت
موضوع منشور چیست؟
پی دی اف صفحات 1 9000
حجم فایل پی دی اف 0.5 MB
تخفیف 0
هدیه
پاورپوینت صفحات 1 139000
حجم فایل پاورپوینت 4.3 MB
تخفیف 0
هدیه

آنچه که در فایل منشور سازمانی به آن پرداختیم:

مشاهده اسلاید ها در صفحات کوچک صرفا جهت اطلاع از کیفیت فایل و اطلاع از محتوا می باشد
منشور چیست؟
فایل پی دی اف قیمت : 9000 تومان
فایل پاورپوینت قیمت : 139000 تومان

معرفی منشور چیست؟

اعضای کلیدی شرکت‌های جدید معمولاً جزئیات اولیه مانند نام شرکت، دفتر مرکزی و بیانیه مأموریت آن را قبل از انجام تجارت مشخص می‌کنند. این جزئیات منجر به منشور سازمانی شرکت می شود، یک سند قانونی لازم که به شرکت وضعیت ثبت اعطا می کند. درک پاسخ "منشور سازمان چیست؟" می تواند به شما در شناسایی عناصر لازم و نحوه تهیه آن کمک کند. در این مقاله، منشور سازمانی چیست، عناصر ضروری یک منشور سازمانی را شناسایی کرده و انواع سازمان‌هایی را که به منشور سازمانی نیاز دارند، تشریح می‌کنیم.

منشور سازمانی چیست؟
اگر می‌پرسید «منشور سازمان چیست؟»، این یک سند ضروری شرکت است که حاوی تمام اطلاعات مربوط به اختیارات و اهداف یک شرکت است. بسیاری از شرکت ها نیز از این سند به عنوان یادداشت همکاری یاد می کنند. اعضای کلیدی یک شرکت، مانند شخصیت های ارشد مدیریت، در مرحله تشکیل و ثبت شرکت، منشور را تنظیم می کنند. اساسنامه فعالیت شرکت را تنظیم می کند زیرا فقط می تواند در محدوده منشور عمل کند. منشور یک شرکت نیز ارتباط خود را با سهامداران و ذینفعان خود اعلام می کند و به آنها کمک می کند تا شرکت را درک کنند.

منشور برای تشکیل یک شرکت ضروری است، زیرا شرط اساسی برای ثبت شرکت است. اطلاعات کاملی در مورد مروجین، سهامداران و مدیران شرکت، از جمله نام و آدرس ارائه می دهد. یکی از عملکردهای مهم منشور این است که مسئولیت هر سهامدار را به وضوح مشخص می کند، خواه محدود به سهام باشد یا تضمین یا نامحدود. این به اعضای شرکت کمک می کند تا وظایف خود را درک کنند. مقامات مربوطه می توانند در هنگام ثبت نام آنلاین، منشور شرکت را به صورت خودکار ایجاد کنند. شرکت ها در صورت ثبت نام از طریق پست، از الگوی یادداشت انجمن استفاده می کنند.

بندهای ضروری یک منشور
یک منشور شامل بندهای مختلف ضروری است، از جمله:

بند نام
هر شخص حقوقی یک نام منحصر به فرد دارد که اساس هویت یک شرکت را تشکیل می دهد. بند یادداشت نام انجمن نامی را که اعضا پیشنهاد می کنند شرکت را نام ببرند ذکر می کند. این بند از شرکت در برابر ثبت نام های مشابه یا بسیار مشابه در آینده محافظت می کند. بسیار مهم است که این نام با الزامات قانونی مختلف برای معتبر بودن مطابقت داشته باشد. همچنین برای آن مهم است که حداکثر 160 کاراکتر داشته باشد و با هر نامی که در حال حاضر ثبت شده متفاوت باشد. بسیار مهم است که نام های پیشنهادی به هیچ علامت تجاری ثبت شده تجاوز نکنند و دارای نمادها، اختصارات، علائم و علائم نقطه گذاری مجاز توسط قانون باشند.

بند آدرس ثبت شده
بند آدرس ثبت شده حاوی آدرس ثبت شده شرکت است. آدرس ثبت شده می تواند دفتر مرکزی یا مکان دیگری باشد، با توجه به اینکه آدرس پستی کامل فیزیکی است. محل فیزیکی دفتر ثبت شده یک شرکت، صلاحیت آن را تعیین می کند. آدرس ثبت شده همچنین به عنوان آدرس رسمی شرکت برای دریافت اسناد قانونی و پست قانونی می باشد. همچنین به عنوان محل ثبت های قانونی مختلف شرکت عمل می کند. دفتر ثبت شرکت می تواند یک آدرس مسکونی یا غیر مسکونی باشد. یک شرکت همچنین می تواند آدرس ثبت شده خود را در هر زمان تغییر دهد.

بند مأموریت
بند موضوع یادداشت انجمن، هدف و اهداف شرکت را بیان می کند. معمولاً محدودیت ها و دامنه عملیات شرکت و دامنه فعالیت اعضا را مشخص می کند. هدف از بند مأموریت محافظت از سرمایه شرکت برای اطمینان از استفاده از وجوه به دلایل خاصی است که سهامداران آنها را جمع آوری کرده اند. بند مأموریت همچنین شامل فعالیت های قانونی طبق قوانین مربوطه است. همچنین اجباری است که مطابق با منافع عمومی باشد. یکی دیگر از عملکردهای این بند، محافظت از افراد خارجی است که با شرکت در تعامل هستند زیرا به آنها کمک می کند تا نوع تجارتی را که می تواند انجام دهد استنباط کنند.

بند مسئولیت
بند مسئولیت نوع مسئولیتی که هر یک از اعضای شرکت با آن مواجه است را توضیح می دهد. شرکت ها می توانند مسئولیت محدود یا نامحدود داشته باشند. شرکت با مسئولیت محدود نیز می تواند تعهدات خود را با سهام یا ضمانت محدود کند. هر یک از اعضا در شرکت با مسئولیت محدود فقط در صورت انحلال می تواند تا مبلغ معینی مسئول باشد. در مقابل، اعضای شرکت های نامحدود مسئولیت دائمی دارند. این بند بیانگر مسئولیت هر سهامدار در شرکت در صورت محدود شدن با ضمانت است. از طرف دیگر، چنین لیستی برای شرکت های نامحدود وجود ندارد زیرا مسئولیت نامحدود است.

بند سرمایه
بند سرمایه شرکت بیانگر سرمایه شرکت است. بند سرمایه تعداد کامل سرمایه ای را که مروجین قصد دارند برای ثبت شرکت استفاده کنند را مشخص می کند. این مبلغ سرمایه مجاز است و شرکت ها نمی توانند مبلغی بالاتر از آن دریافت کنند. همچنین شامل ارزش اسمی سهم و تعداد هر نوع سهم است. انواع سهام عبارتند از: سرمایه سهام ترجیحی و سرمایه سهام. این منشور شامل تعداد سهام در سرمایه و سرمایه سهام ممتاز در کنار ارزش آنها می باشد.

بند اشتراک
بند پذیره نویسی انجمن نشان می دهد که سهامداران قصد دارند مقامات آنها را به یک شرکت تبدیل کنند. سهامداران این قصد را با امضای خود در انتهای تفاهم نامه بیان می کنند. سهامدارانی که امضای خود را به اساسنامه ضمیمه می کنند اولین اعضای شرکت می شوند. همچنین اعضای اول نام و نشانی خود را در کنار امضای خود قید می کنند.

انواع شرکت هایی که از منشور استفاده می کنند
در اینجا برخی از انواع شرکت هایی که از تفاهم نامه استفاده می کنند آورده شده است:

شرکت سهامی عام (PLC)
شرکت های دولتی انواعی از شرکت ها هستند که برای مالکیت برای عموم آزاد است. این بدان معنی است که هر کسی می تواند سهام شرکت را خریداری کند و متعاقباً مالکیت آن را به دست آورد. سرمایه گذاری و ارزش سهام یک فرد به طور کلی مالکیت آنها را بر شرکت محدود می کند. سرمایه گذاری آنها همچنین حد مسئولیت مالی آنها را تعیین می کند زیرا این شرکت نیز یک شرکت محدود است. یک شرکت سهامی عام می تواند سهام خود را در بازار معامله کند تا در صورت نیاز پول جمع کند. تشکیل یک شرکت سهامی عام به حداقل 50000 پوند سهام نیاز دارد.

شرکت مختلط سهامی
وجه تمایز شرکت مختلط سهامی از شرکت دولتی این است که هیچ عضو دولتی نمی تواند مالک آن باشد. فقط سازمان های غیردولتی (NGO) یا تعداد بسیار کمی از سهامداران می توانند صاحب یک شرکت خصوصی شوند. سهامداری و بدهی های مالی مالکان به عنوان پذیره نویسی سهام نیز شرکت را محدود می کند. خانه شرکت ها اطلاعات شرکت خصوصی را بلافاصله پس از ادغام آن منتشر می کند. این شفافیت به نفع اهداف شرکت خصوصی است. شرکت های با مسئولیت محدود خصوصی به دلیل مزایای مالیاتی بالقوه و سادگی عملیات رایج هستند. همچنین حداقل سرمایه لازم برای ایجاد یک شرکت خصوصی وجود ندارد.

شرکت نسبی
شرکت‌هایی با مسئولیت محدود با شرکت‌های خصوصی و دولتی محدود به سهام از این جهت که سهامدار ندارند متفاوت هستند. این شبیه به یک شرکت خصوصی است که مردم نمی توانند سهام آن را بخرند زیرا این شرکت ها سهام خود را عمومی نمی کنند. شرکت‌های محدود با ضمانت، به جای سهامداران، اعضایی دارند که در صورت انحلال شرکت، داوطلبانه مشارکت می‌کنند. قوانین مربوطه ایجاب می‌کند که این شرکت‌ها نام خود را پسوند «محدود» بگذارند، اما استثناهایی وجود دارد. به عنوان مثال، شرکت هایی که با ضمانت محدود شده اند و سود خود را بین اعضای خود تقسیم نمی کنند، می توانند این الزام را نادیده بگیرند.

شرکت تضامنی (مسئولیت نامحدود)
شرکت نامحدود یک شرکت خصوصی است که در آن تعهدات سهامداران نامحدود است. هیچ محدودیت رسمی یا قانونی در مورد میزان پرداخت سهامداران در صورت انحلال وجود ندارد. این بدان معنی است که یک سهامدار می تواند به تنهایی مسئولیت شرکت را جبران کند. هنوز هم شباهت هایی بین یک شرکت با مسئولیت محدود و یک شرکت نامحدود از جمله مدیران و اعضا وجود دارد. افرادی که یک شرکت نامحدود تشکیل می دهند می توانند از ثبت عمومی اطلاعات مالی خود در ثبت نام صرف نظر کنند. شرکت های نامحدود برای عملیاتی مناسب هستند که به دلیل ماهیتشان شانس ورشکستگی پایینی دارند. این شرکت ها نیز بسیار غیر معمول هستند.

شرکت با مسئولیت محدود
یک شرکت با مسئولیت محدود ویژگی های مشارکت سنتی و یک شرکت با مسئولیت محدود را ترکیب می کند. این بدان معنی است که شرکا می توانند به جای اینکه از طریق هیئت مدیره، مانند انواع شرکت های قبلی، مستقیماً امور تجاری را کنترل کنند. تفاوت دیگر بین شرکت با مسئولیت محدود و مشارکت سنتی این است که شرکای سنتی مسئولیت تضامنی دارند. در اینجا شرکا دارای مسئولیت های محدودی هستند و آنها را به جای مسئولیت تضامنی، تنها مسئول اعمال و تصمیمات خود می کند.

نهادهای عمومی غیر دولتی (نهادهای غیرانتفاعی)
شرکت های با منافع جامعه شرکت هایی هستند که خدمات عمومی را بر سود اولویت می دهند. این تضمین می کند که شرکت از سود خود برای خدمات اجتماعی استفاده می کند نه اینکه آن را بین سهامداران تقسیم کند. اگر هدف خدمات اجتماعی باقی بماند، شرکت‌های با منافع جامعه نیز می‌توانند سود خود را دوباره در شرکت سرمایه‌گذاری کنند. سهام یا ضمانت نیز سهامداران این شرکت ها را محدود می کند. یک شرکت با منافع جامعه به دلیل ماهیت تجاری آن با یک سازمان خیریه متفاوت است.

منشور دولتی
منشورهای دولتی شرکت هایی هستند که وضعیت عملیاتی خود را از دولت دریافت می کنند. منشورهای دولتی در گذشته برجسته‌تر بودند، زیرا یک الزام عمومی برای تشکیل شرکت بود. اکثر شرکت‌ها اکنون می‌توانند از طریق راه‌های جایگزین اختیارات قانونی کسب کنند. منشورهای دولتی معمولاً دارای اختیارات و حقوق ویژه ای برای اداره امور خود هستند. 

متن ارائه شده صرفاً ترجمه ای از یک متن معتبر لاتین است و توسط اعضای هیئت علمی وب سایت مدیریتی ایران تهیه نشده است.


برچسب ها: سازمان مدیریت مقاله مدیریتی پاورپونت مدیریتی فرآیند منشور کارکرد منشور سازمانی ویژگی منشور سازمانی منشور سازمانی منشور
دیدگاه
دیدگاه شما :