• ورود کاربران
  • ثبت نام

انواع ریسک

انواع ریسک

نظر دیگران :              1 رای
تهیه کننده دکتر احمد ورزش کار قیمت
موضوع انواع ریسک
پی دی اف صفحات 29 19000
حجم فایل پی دی اف 9 MB
تخفیف 0
هدیه
پاورپوینت صفحات 29 133000
حجم فایل پاورپوینت 2.5 MB
تخفیف 0
هدیه

در فایل پاورپونت و پی دی اف که برای مطالعه عمیق تر در اختیار شما دوستان قرار گرفته است، سر فصل مطالب مبحث ریسک در این محتوای آموزشی به شرح زیر می باشد ، همچنین توضیحات تک تک این موارد در این فایل آموزشی در دسترس شما عزیزان قرار گرفته است:

طبقه بندی ریسک و انواع آن

انواع ریسک مالی

انواع ریسک غیرمالی

انواع ریسک نقدینگی

انواع ریسک بازار

انواع ریسک نرخ بهره

 

 

مشاهده اسلاید ها در صفحات کوچک صرفا جهت اطلاع از کیفیت فایل و اطلاع از محتوا می باشد
انواع ریسک
فایل پی دی اف قیمت : 19000 تومان
فایل پاورپوینت قیمت : 133000 تومان

معرفی انواع ریسک

با دانلود فایل پاورپوینت قابل ویرایش و یا دانلود فایل ورد قابل ویرایش و یا دانلود فایل پی دی اف از سرفصل ها و مطالب ذیل آگاهی و دانش بدست می آورید که در ذیل برخی مطالب فایل با جزئیات و برخی صرفا سرفصلهای آن بیان شده است. 

مدیریت ریسک چیست؟
تجزیه و تحلیل ریسک و مدیریت ریسک فرآیندی است که به رویدادهای ریسک فردی و ریسک کلی اجازه می دهد تا به طور پیشگیرانه درک و مدیریت شوند و با به حداقل رساندن تهدیدها و به حداکثر رساندن فرصت ها و نتایج، موفقیت را بهینه کنند.

مدیریت ریسک بر پیش‌بینی مواردی که ممکن است مطابق با برنامه‌ریزی نباشد و انجام اقداماتی برای کاهش عدم اطمینان به سطح قابل تحمل متمرکز است.

ریسک را می توان به صورت مثبت (فرصت های صعودی) یا منفی (تهدیدهای منفی) درک کرد. ریسک پتانسیل یک موقعیت یا رویداد برای تأثیرگذاری بر دستیابی به اهداف خاص است

با کار با صاحب ریسک، متخصص پروژه اطمینان حاصل می کند که ریسک ها قبل از حرکت به مرحله تجزیه و تحلیل ریسک در فرآیند مدیریت ریسک به وضوح شناسایی می شوند.

تعریف ریسک پویا:

آن دسته از عواملي كه سبب تغيير در بازدهي مورد انتظار سرمايه‌گذار گشته و منشأ آن شرايط اقتصادي است و در بلند مدت بر كل جامعه تأثير می گذارد که ممكن است این اثر مثبت یا منفی باشد و آن را ريسك پويا مي‌نامند.

تعریف ریسک ایستا: (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و  یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

تعریف ریسک سوداگرانه: (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و  یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

تعریف ریسک خالص: (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و  یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

تعریف ریسک خاص: 

هنگامي كه منشاء ايجاد ريسك پديده‌هايي باشد كه كل جامعه يا يك گروه عظيمي را تحت تأثير قرار دهد مانند عوامل اقتصادي،‌ اجتماعي،‌ بهداشتي،‌ سياسي طبيعي و ... به آن ريسك عام يا بنيادي گفته می‌شود. مانند: زلزله، ‌سيل، بحران اقتصادي

تعریف ریسک عام: (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و  یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

تعریف ریسک ملی: (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و  یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

تعریف ریسک بین المللی: (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و  یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

تعریف ریسک سیستماتیک: 

آن دسته از ريسك‌هايي كه با عوامل مرتبط با شركت و يا يك صنعت خاص به وجود آمده‌‌ و بر يك يا چند سرمایه‌گذاری خاص تأثير مي گذارند و با تنوع سازي پرتفوی (افزايش تعداد سهام‌هاي در دست سرمايه‌گذار و تشکیل سبدی از سهام با همبستگی منفی ) قابل كاهش هستند را ريسك غيرسيستماتيك مي‌نامند.

تعریف ریسک غیر سیستماتیک:  (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و  یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

تعریف ریسک مالی: 

ريسك مالي مهمتر از ريسك غير مالي است زيرا مستقيماً بر سودآوري شركت‌ها اثر مي گذارد و مي‌تواند منجر به ورشكستگي يك شركت شود.

تعریف ریسک غیرمالی: ريسك‌هاي  غير مالي نيز با تأثير بر ريسك‌هاي مالي سودآوري شركت را تحت تأثير قرار داده  و نيروي محركه ريسك‌هاي مالي محسوب مي‌شوند.

در این محتوای آموزشی که در قالب پاورپونت و پی دی اف در اختیار شما دوستان قرار گرفته است، ریسک مالی و غیرمالی به صورت زیر تقسیم بندی شده است و برای تک تک موارد ذکر شده تعاریفی ارائه شده است که در این بخش به برخی از آنها اشاره می کنیم.

انواع ریسک مالی

انواع ریسک غیرمالی

ریسک نقدینگی چیست؟

به امکان وقوع زیان ناشی از ناتوانی در ایفای تعهدات در سررسید بدهی ها به دلیل عدم نقدشوندگی دارایی ها و در حالت بدتر ، به دلیل عدم وجود دارایی و وجوه نقد ، گفته می شود.

ریسک کمبود نقدینگی: به واسطه عدم وجود نقدينگي در اختیار سرمایه‌گذاران و شركت‌ها به وجود مي‌آيد . به عبارتي ريسك نبود دارایی  وجه نقد براي بازپرداخت تعهدات و تأمين مايحتاج می باشد.

ریسک عدم نقدشوندگی: در حالتی به وجود می آید که در هنگام سررسید بدهی ها امکان ایفای تعهدات به دلیل عدم امکان تبدیل به نقد نمودن دارایی ها اعم از فیزیکی و مالی وجود نداشته باشد .

تعریف ریسک بازار:(با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و  یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

تعریف ریسک اعتباری:(با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و  یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

تعریف ریسک عملیاتی در زیر مجموعه ریسک غیرمالی:

هنگامي كه سازمان‌ها و شركت‌ها مأموريت خود را به درستي انجام نداده و فرآيندهاي داخلي و عملياتي آن‌ها با مشكل روبرو است و از امكانات و منابع در اختيار به صورت بهره ور ، بهره برداری نکرده و فرآیندهای کار بهینه نبوده و توانایی انجام کار را ندارد ، سبب تغييرات در ميزان بازدهي شركت گشته كه به آن ريسك عملياتي مي‌گويند.

ریسک عملیاتی یعنی ضعف در چهار عامل: انسان، سیستم، فرآیند ها و رویه ها

تعریف ریسک قوانین و مقررات:(با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و  یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

تعریف ریسک رویداد:(با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و  یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

تعریف ریسک شهرت:(با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و  یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

تعریف ریسک مدیریت:

مربوط به ميزان توانايي مديران شركت‌ها در تصميم‌سازي و تصميم‌گيري و مهارت هاي شركت داري، مديريت و رهبري مي‌باشد . هر چه تصميمات نادرست مديران بيشتر باشد،‌ ميزان ریسک مدیریت نيز افزايش مي‌يابد. میزان شدت ریسک براساس سطوح مختلف مديريتي (سطح عالي،‌ سطح مياني و سطح عملياتي) و زیان ناشي از تصميمات نادرست آن ها متغير است.

تعریف ریسک پروژه : (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و  یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

تعریف ریسک سیاسی: (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و  یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

تعریف ریسک صنعت: (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و  یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

تعریف ریسک نیروانسانی:

آخرین نگرش به انسانی به عنوان سرمايه انساني می باشد که مهمترين سرمايه در اختیار بنگاه‌ها است. منظور از نيروي انساني، كاركناني است كه داراي مهارت ويژه بوده و در صورت خروج از شركت سبب ازدست رفتن برتري شركت و خروج‌ سرمايه از‌آن مي‌شود لذا به زیان های ناشی از ترک سازمانی کارکنان حرفه ای و تغییرات در بازدهی انتظاری به سبب این ترک شغلی ، ریسک نیروی انسانی گفته می شود که براي پيشگيري از اين ريسك مي‌بايست مديريت نيروي انساني شركت به درستي عمل نمايد.


برچسب ها: تعریف ریسک ریسک چیست طبقه بندی ریسک ریسک صنعت ریسک انسانی انواع ریسک چیست تعریف ریسک و انواع آن ریسک نقدینگی چیست ریسک ارز چیست ریسک غیرمالی ریسک مالی سرمایه گذاری ریسک و سرمایه گذاری مدیریت ریسک مدیریت
دیدگاه
دیدگاه شما :